sâmbătă, 30 aprilie 2011

Un nor de fum negru

Intotdeauna am avut prieteni care fumeaza,mici si mari.Cand eram mai mica ieseam mereu in oras cu verioara mea (cu 7 ani mai mare)si cu prietenii ei.Toti dintre ei fumau si nu le prea pasa ca le-ar face si rau acest lucru.Dupa ce verisoara mea a absovit scoala noasta nu am mai vazut-o asa de des si nici pe oamenii care sa fumeze de fata cu mine.Peste un timp am inceput sa ies din nou cu persoane care fumau si unii dintre ei ma puneau sa stau de paza fiindca fumau "pe ascuns" si lumea nu trebuia sa stie.Cu anii am aflat ca si cei de varsta mea fumeaza la greu si din pacate pe ascuns.Eu nu pot sa suport tigarile sau fumul de tigara(chiar daca stau langa persoane care fumeaza,stau pentru ca imi sunt prietenii si nu am sa le impun eu sa nu mai fumeze,pentru ca oricum nu m-ar asculta).Acum 2 ani incepuse si prietenul meu sa fumeze pentru un timp si de obicei ii luam tigarile si nu ii le mai dadeam lui.Trebuie sa marturisesc ca l-am si amenintat ca daca mai continua ma apuc si eu.Dar nu am reusit pentru ca orice as fi facut tot fuma si de cand i-am spus asa ceva nu m-a mai lasat sa ii tin tigarile sau sa le ating.Pana la urma si-a dat seama ca este o prostie si s-a oprit si el..Dar de curand am aflat ca 96% dintre colegii mei fumeaza(pe ascuns,desigur).

Chiar ieri am iesit de la sport cu o prietena,care furase niste tigari de la maicasa(nu fumeaza de mult)si vroia sa mergem undeva unde sa fumeze.Pana la urma nu ne-a lasat sa iesim din scoala si am mers intr-o baie(eu stand de paza).Am intrat in baie si m-am sprijinit de usa pana termina.Nu am observat ca in baie se facuse atata fum,si totusi erau toate geamurile deschise.A venit la mine si m-a intrebat daca vreau sa incerc si eu.:O Trebuie sa recunosc ca nimeni de cand stau cu fumatori nu mi-a oferit si mie pentru ca stia ca nu e bine.Dar sincer nici nu as fi vrut.
Mi-am facut mie o promisiune,acum ceva timp,ca nu voi incepe sa fumez niciodata.Si nici n-am sa incep acum.
Revenim.
Si mi-a pus-o in mana sa trag si eu "o singura data" (dupa cum spunea ea si de fapt a mai manipulat colegi sa fumeze si nu doar odata.Am ramas un timp cu tigara in mana si ma gandeam ca e o prostie ca lumea chiar fumeaza pentru a se da mari sau pentru ca "le place".Trecusera doar 5-6minute si am observat ca "norul de fum" se facuse si mai gros si mai negru si abea reuseai sa respiri acolo.I-am dat tigara inapoi si am iesit.Desigur ca a venit si ea dupa mine(dupa ce stinsese tigara)si nu am mai vorbit pe tema asta deloc in acea zi.
M-a uimit acea fata,pentru ca am fost prietene bune acum ceva timp si as fi zis ca ma cunoaste.
Nimeni nu imi oferise vreodata o tigara si nici sa imi spuna sa o fumez. (Eu nu sunt genul de fata care sa-i placa sa ii spuna lumea ce sa faca)Anyway,nu am mai vorbit despre asta si sper sa nu mi se mai ofere tigari,din nou.


O zi buna!

5 comentarii:

  1. FELICITARI!
    Cea mai mare victorie e ca ai refuzat o "pritena" care nu iti dorea binele ...
    Iti spun din experienta mea de fost fumator ...
    Tentatiile sunt mari si, uneori, din dragoste sau prietenie poti cadea in ele.
    Mai vorbim,
    Pe curand,
    geo

    RăspundețiȘtergere
  2. Probabil,dar nu pot fi usor de convins la acest capitol.Totusi am ramas cu tigara in mana, gandindu-ma de fapt ca nici macar nu ma cunoaste dupa 6 ani de prietenie si 8 de scoala impreuna.

    Te pup,
    DyDy

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu o zic putin mai direct(ca de obicei):
    1.nu ti-e prietena
    2.nici macar nu ti-e apropiata daca iti doreste probleme de sanatate
    3.daca o sa cedezi vreodata o sa te bat de nu o sa te vezi(si sti ca ma pricep sa te enervez):*-ce-mi plac amenintarile:))ras malefic
    pwp

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu cedez,Dya :* Nici nu trebuie sa ma bati,mai degraba poti sa ma duci la tine si sa ma arunci direct in gura "leului" :))Si ai ca de obicei dreptate.Nu imi este prietena.Doar o colega a mai ramas.Si imi place rasul tau malefic cand il aud :P
    Pwp

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai facut bine refuzando pentru ca daca incerci odata o sa incerci si a doua oara si asa mai departe pana o sa ajungi o fumatoare ca si ia.....prietena nu iti e daca stia ca tu nu ai vrea sa fumezi da si asa ia tia oferit o tigare.....orcum sa nu te apuci niciodata de fumat

    RăspundețiȘtergere